دیجیتال مارکتینگ | اتوماسیون بازاریابی

  • سه شنبه 7 فروردين 1403
  • 94
  • 0
  • 0.0
توضیحات دوره

اتوماسیون بازاریابی از مجموعه درس‌های دوره دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

اتوماسیون بازاریابی چیست؟ اتوماسیون بازاریابی موارد کوچکی که باید مکرر انجام بدهید و قبلاً انجام داده‌اید را باهم هماهنگ می‌کند. به شما کمک می‌کند تا مشتری‌های جدید را سریع‌تر پیدا کنید و مشتری‌های فعلی را حفظ کنید. باعث افزایش وفاداری در میان مشتری‌هایتان می‌شود و درنهایت مشتری‌های پربازده و سودآور را شناسایی می‌کند و باعث می‌شود تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشید. اتوماسیون بازاریابی طبق تعریفی ساده، استفاده از نرم‌افزارها و تکنولوژی برای ارتقا عملکرد امور فروش و بازاریابی با استفاده از روش‌های مختلف است و کارهای ساده را به‌طور خودکار انجام می‌دهد.

مت بیلی مسئول بخش اتوماسیون بازاریابی در مارکت موتیو و مدرس دوره اتوماسیون بازاریابی است. او در این دوره، در بخش اول، اصول اولیه اتوماسیون بازاریابی را آموزش می‌دهد. که شامل تعریف اتوماسیون بازاریابی و مزایای اتوماسیون بازاریابی است. در بخش دوم نیز تأثیر اتوماسیون بازاریابی بر بهبود رابطه شما با مشتریان بالقوه در جریان قیف فروش را بررسی می‌کند که شامل پروسه جذب و پرورش مشتری، نحوه ایجاد کمپین‌های خودکار و بهبود چرخه عمر مشتری می‌باشد.

چنانچه چرخه فروش در کسب‌وکاری، طولانی یا بسیار پیچیده شده باشد، نیاز به ایجاد ارتباطات تعاملی با کاربران در اولین نقاط تماس مشتریان به‌شدت احساس می‌شود. نزدیک شدن به کاربران و هدایت صحیح آن‌ها به داخل قیف فروش به کمک یک سرویس‌دهنده اتوماسیون بازاریابی، تنها راه کوتاه کردن چرخه فروش و بهبود وضعیت است.

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (‌CRM) نمی‌تواند به‌تنهایی فرآیندهای میان بخش ارتباط با مشتری، فروش و مارکتینگ را به‌صورت اتوماتیک پیاده‌سازی کند. نقطه مشترک میان این تیم‌ها حضور مشتری و بهبود تعامل با آن‌هاست. اگرچه سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری و فروش عمده تمرکز خود را روی ارتباط با مشتری و بهبود این تعامل می‌گذارند اما یافتن گروه هدفی که احتمال بیشتری دارد تا به مشتری تبدیل شوند یا با احتمال زیادی در صورت برقرار نشدن ارتباطی سازنده، به مشتریان ناراضی تبدیل خواهند شد، فقط توسط یک سیستم اتوماسیون بازاریابی که تمامی رفتارهای کاربران را رصد می‌کند، امکان‌پذیر است.

ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده، ۶ برابر بازخورد بهتری نسبت به ایمیل‌های عمومی دارند. بااین‌حال، ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده به مشتریان به‌صورت دستی، کاری وقت‌گیر است. پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی این وظیفهٔ مهم و پرتکرار را بر عهده می‌گیرند و این امکان را برای بازاریابان فراهم می‌کنند تا وقت خود را برای وظایف پر چالش و مهم‌تری صرف کنند.

۷۴٪ بازاریابان دیجیتال معتقدند استفاده از اتوماسیون در فرآیندهای بازاریابی توانسته است یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آن‌ها یعنی کمبود وقت را به‌خوبی حل کند. اتوماسیون بازاریابی، گذر زمان را متوقف نمی‌کند بلکه با خودکار سازی فرآیندهای زمان‌بر و تکراری، روند انجام فعالیت‌های بازاریابی را سرعت می‌بخشد.

کسب‌وکارهایی که از خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی استفاده می‌کنند، ترافیک بیشتری جذب می‌کنند، مشتریان بیشتری دارند، نرخ بازگشت کاربرانشان بالاتر است و مشتریان وفادارتری دارند.

آمارها نشان می‌دهند، استفاده بازاریابان دیجیتال از سرویس‌های اتوماسیون بازاریابی رو به افزایش است. علت این افزایش را می‌توان ساده بودن برقراری ارتباطات آنی با کاربران در گروه‌های کاربری (User Segments)، صرفه‌جویی در استفاده از منابع انسانی و فنی و امکان مدیریت یکپارچه فرآیندهای مارکتینگ دانست.

 

درس های دوره
  • مقدمه

  • تعریف اتوماسیون بازاریابی

  • افزایش تعامل

  • گسترش قیف فروش

  • معاملات بیشتر

  • کسب درآمد بیشتر

  • پرورش مشتریان برتر

  • مقدمه

  • جذب و پرورش

  • پروسه جذب مشتری

  • پرورش مشتری - ایجاد ارتباط

  • اطلاعات ضمنی و صریح

  • ارزیابی مشتریان بالقوه

  • شرط ها و سری ها

  • کمپین قطره ای

  • کمپین پرورش

  • اندازه گیری و تخصیص

  • سفر مشتری

دیدگاه کاربران (0)
175٬000تومان
  • 18ویدیو
  • 0فایل
  • 73دقیقه
اطلاعات کلی دوره
  • مدرس مت بیلی
  • تعداد درس‌ها 4 درس
  • زمان دوره 73 دقیقه
  • سطح دوره متوسط