نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی

  • پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403
  • 181
  • 0
  • 5.0
توضیحات دوره

ما مصرف کنندگان چگونه تصمیم به خرید می‌گیریم؟ به چه چیزهایی توجه می‌کنیم و واکنش‌های اولیه ما، چطور تصمیم نهایی ما را تعیین می‌کنند؟ این فرایندها تا چه میزان ناخودآگاه هستند و نمی‌توان آن‌ها را محاسبه کرد؟

همه کسب و کارها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا بهترین نوع بازاریابی را داشته باشند. پس شما رقیبان سرسخت و آگاهی خواهید داشت؛ اما مشتری به کدام‌یک از شما توجه خواهد کرد؟ به آن‌هایی که از پیام بازاریابی بهتری استفاده کنند.

بازاریابی عصبی به این معناست که شما خود را در جای مشتری قرار دهید و یا واکنش‌های مغز مشتری را در هنگامی‌که با شما و محصولات شما و یا هر چیز جدیدی که با آن مواجه می‌شود را شناسایی کنید تا بدانید چه‌کاری و چه عکس‌العملی به شما کمک می‌کند تا مشتری را بیشتر به هدف خود یعنی فروش برسانید.

در دوره نورومارکتینگ، تامس زوگا، مدیر مرکز تصمیم‌گیری با رویکرد عصبی در مدرسه کسب‌وکار کوپنهاگ، جنبه‌های مختلف دانش عصبی مصرف‌کننده را آموزش می‌دهد. توجه وجدان، یادگیری و حافظه، احساسات و عواطف و درنهایت نحوه تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را توضیح می‌دهد. درباره ردیابی چشم، دانش عصبی محاسباتی و تصویربرداری مغز مثل EEG و FMRI صحبت می‌کند. این دوره مقدمه‌ای بر روش‌های ابتدایی حوزه نوپای نوروساینس (دانش عصبی) و نورومارکتینگ (بازاریابی عصبی)، همچنین مروری بر استفاده‌های فعلی و آتی نوروساینس در کسب‌وکار است.

چرا ما از دانش عصبی برای درک مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنیم؟ روش‌های سنتی از پرسشنامه‌ها، مصاحبه‌ها و گروه‌های تمرکز استفاده می‌کنند. جایی که مردم آشکارا و آگاهانه تجربیات و افکارشان را گزارش می‌دهند و از طرف دیگر سمت ناخودآگاه رفتار مصرف‌کننده در روش‌های سنتی اندازه‌گیری نمی‌شود. دانش عصبی قابلیت درک محرک‌های انتخاب ناخودآگاه را دارد.

آیا بازاریابی عصبی به درد شغل شما می‌خورد؟ شما در هر شغلی که باشید، به مشتری و شناسایی آن‌ها، حتی روانشناسی آن‌ها نیاز دارید، پس بازاریابی عصبی به درد همه مشاغل می‌خورد. حتی در شبکه‌های اجتماعی و کسب‌وکارهای آنلاین که مستقیم با مشتری ارتباط ندارید، هم بازاریابی عصبی به کار شما خواهد آمد.

شما پس از مشاهده دوره آموزشی نورومارکتینگ، می‌توانید در استراتژی‌های خود تجدیدنظر کنید و بازاریابی خلاقانه‌تری را انجام دهید که نهایتاً منجر به افزایش فروش و کارایی‌تان خواهد شد. وقتی شما بدانید در مغز مشتری چه می‌گذرد، راحت‌تر و پیشنهادهای بهتری به آن‌ها خواهید داد، درنتیجه می‌تواند برای طراحی برنامه بازاریابی استراتژیک، ایده‌های جالبی به شما بدهد. به کمک این دوره می‌توانید اقداماتی انجام دهید که با فعال کردن دکمه لذت در مغز مشتری و بازار، به فروش قطعی و سودآوری زیاد دست‌یابید.

درس های دوره
  • مقدمه‌ی دوره

  • مروری بر مغز

  • کیس-کناتسون و همکاران

  • PET و MR اسکن

  • توجه و آگاهی

  • مصاحبه با کایل نل

  • ابزارها - Neurovision

  • تحقیقات و متدها - توجه و آگاهی

  • بازاریابی عصبی حسی

  • تحقیقات و متدها - نمودار بار حسی

  • iMotions - مصاحبه با پیتر هارتزبک

  • مصاحبه با پر مولر (قسمت اول)

  • مصاحبه با پر مولر (قسمت دوم)

  • عواطف و احساسات - خواستن و دوست داشتن

  • کیس - کرک و همکاران - متدهای EEG

  • مصاحبه با استیو گنکو

  • متد EEG

  • یادگیری و حافظه

  • کیس - مک‌کلور و همکاران - متد ردیابی چشم و تست حافظه

  • مصاحبه با ریچارد سیلبرشتاین

  • اخلاق عصبی و انحرافات مصرف‌کننده

  • مصاحبه با یان ترزاکوسکی

  • مصاحبه با کارل مارسی

  • آیا بازاریابی عصبی غیراخلاقی است؟

دیدگاه کاربران (0)
990٬000تومان
  • 24ویدیو
  • 0فایل
  • 408دقیقه
اطلاعات کلی دوره
  • مدرس تامس زوگا
  • تعداد درس‌ها 6 درس
  • زمان دوره 408 دقیقه
  • سطح دوره جامع